torstai 16. syyskuuta 2010

Tuhahduksia ja tequilaa eli Luojalle kiitos jalkapallosta

Dutch basic-kurssi, ihanaa. Ik ben tvei-tertah, olen 32 vee. Ranskalaiset tuhahtelee, saatana. Ranskalaiseen elimistöön on kyllä kätketty sellainen mekanismi, että se tuhahtaa halveksivasti kerran puolessa tunnissa vaikka Jaques Brel vetelisi marselijeesia sammakonkoivilla. Itse kielioppi on suhteellisen...noooh...kyllä se vielä aukeaa. Alan niin vittu pyöräillä itse kouluun. Olen tähän asti mennyt italojen kanssa samaa matkaa ja ne alkaa aina säätää. Aina myöhässä, aina hukassa. Minä olen Suomesta ja tykkään suorista teistä ja tasatunneista. Diana kyllä auttoi minua kirjautumaan vihdoin kursseille. Ehkä hieman epälooginen kirjautumistapa oli selkeämpi italialaiselle. Tänään pitäisi kokata taas yhdessä, kanat on pöydällä, muijat ties missä...taidan onneksi tietää mitä tehdä.

Tänään on myös Meksikon kansallispäivä, joten naapuri Juan pitää tequila-kekkerit. Oikein kiva. Voisin laulaa Juanille vaikka "Muistan sua, Elaine"-biisin syntymäpäivälahjaksi. Suomen puhuminen täällä kuin ottaisi raamatun esiin, kaikki hiljenevät. Spanskien lemppari on pyytää minua sanomaan hyvää yötä. Huopa luopa? Huopa Suapa? Que!? Jos minne lie, polkuni vie(kaikki mukaan perkele!)niin muistan ain, sinut armas Elaine...hehkuvan katsees loisteesta nauttia saaaiiin, suuuudelmas kuuman muistan mä viel huu-lil-laain...(no ei sitten)

Jumalauta Hollannissa osaa sataa raivona. Tuuli ja sade ovat tämänkin päivän hallitsevat elementit. Tätä se oli eilen, tätä se oli tiistaina. ESN:n jeppe Sjoerd(Shoot) oli yhtäkkiä ovella. Juu päivää, tulin oppimaan italiaa. Nooh, kaadoin Shootille kupin teetä ja jätin italojen seuraan. Tunnin päästä italot kolkuttaa ja sanoo lähtevänsä juhliin. Sataa aivan vitusti. Shoot sanoo ettei lähde mihinkään tuolla sateella. Muijat lähtee ja minä jään kaitsemaan Shootia. Ilman kaljaa, ilman viiniä, herranjumala! Onneksi Mestareiden liigaa tulee telkkarista, hurraamme Twentelle, yritän pöpistä Suomen 95maailmanmestaruudesta, mutta ehkä vähän turhaan. Näiden mielestä maahockey on real hockey. Diana ja Gabi palaavat sateesta. Noo...impossiiblee...Shoot, joka ns. heruttaa Dianaa melko peittelemättä aloittaa hollannin tunnin. Hollannin kielen rumista sanoista. This word means fish-bitch, like the stuff that comes from girls vagina. Jeesus maria....Get a room! Yritä tässä nyt keskittyä hollanniksi selotettuun fudikseen kun Frendien Rossin näköinen ja oloinen Shoot mongertaa jotain paikallista pillusanastoa.

Seuraavaksi etsin täältä jonkun punttiksen ja alan työstää kässäriä. Vaikka olen täällä keskisuuressa maailmassa, haluan samoja asioita kuin kotona. Isoja lihaksia ja verevää tekstiä. Mutta nyt ne kanankoivet, mamma mia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti